Ana Sayfa Gündem, Manşet 24 Haziran 2025 3 Görüntüleme

ADANA’NIN İMAJI: DOĞRU İLETİŞİM, ETİK HABERCİLİK VE DEZENFORMASYONLA MÜCADELE SEMİNERİ

ADANA’NIN İMAJI: DOĞRU İLETİŞİM, ETİK HABERCİLİK VE
DEZENFORMASYONLA MÜCADELE SEMİNERİ 3. GÜNÜNDE SON BULDU
Adana Valiliği himayesinde, İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü koordinesinde Valiliğimiz
Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosunca hazırlanan 2025 yılı Çukurova Kalkınma Ajansı
teknik destek programı kapsamında kabul edilen; “Adana’nın İmajı, Doğru İletişim, Etik
Habercilik ve Dezenformasyonla Mücadele” konulu seminer üçüncü gününde son buldu.
Adana’nın imajını güçlendirmek, şehrimizi doğru ve etkili iletişim yöntemleriyle hem ulusal
hem de uluslararası düzeyde daha iyi tanıtmak, ilin sahip olduğu güzellikleri ön plana
çıkarmak, kentle ilgili olumlu haberlerin artmasını sağlamak, dezenformasyonla mücadele
etmek ve Adana’nın marka değerini yükseltmek amacıyla kamu kurum ve kuruluşlarının
basın ve halkla ilişkiler birimlerinde çalışan personel ile yerel basın mensuplarına yönelik
gerçekleştirilen seminerlerin son gününde, alanında uzman akademisyenler ve medya
yöneticileri tarafından çeşitli sunumlar yapıldı.
Günün ilk oturumunda, Çukurova Üniversitesi Medya Çalışmaları Anabilim Dalı Öğretim
Üyesi Prof. Dr. Ayşe Aslı Sezgin Büyükalaca “Hashtag Kampanyaları ve Viral İçerikler” ile
“Adana’nın Tanıtımına Yönelik Sosyal Medyada Trend Olabilecek Hashtag Planlaması”
başlıklarıyla sosyal medyanın gücüne dikkat çekti. Ardından Çukurova Üniversitesi İletişim
Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yunus Emre Çekici “Yerel Hikayelerin Keşfi” ve
“Adana’nın Bilinmeyen Yönlerini Ön Plana Çıkaran Özel Haber Serileri” üzerine yaptığı
sunumla katılımcılara ilham verdi.
Öğleden sonra oturumlarında ise Çukurova Üniversitesi Basın Yayın Tekniği Anabilim Dalı
Başkanı Doç. Dr. Filiz Yıldız, “Olumsuz Haberlerin Önüne Geçecek Etkili Sosyal Medya ve
Basın Stratejileri Geliştirilmesi” konusuna değinerek kurumlara yönelik uygulama
önerilerinde bulundu. TRT Haber Spikeri ve Gazeteci Nilgün Balkaç da “Medya ve İletişim”,
“Medya ile Etkili İletişim” ile “Dijital Medya Kullanımı” başlıklarında bir oturum
gerçekleştirdi.
Son oturumda ise TRT Haber Çukurova Müdürü Erden Karaoğlu ile Anadolu Ajansı Bölge
Müdürü İbrahim Erikan, “Pozitif Habercilik, Kent İmajı ve Tanıtım”, “Medya İş Birliği ve
Ortak Çalışmalar” ile “Gazeteciler, Haber Ajansları ve Yerel Yönetimler” konularını ele
alarak katılımcılara sektörel deneyimlerini aktardı.
Üç gün boyunca devam eden seminerde; doğru iletişim teknikleri, etik habercilik ilkeleri ve
dezenformasyonla mücadele yolları çok yönlü olarak değerlendirildi. Katılımcılar hem
kurumsal iletişim becerilerini geliştirme hem de kent iletişimine katkı sunma fırsatı buldu.

Seminer sonunda, bu tür eğitimlerin sürdürülebilir hale gelmesinin kentlerin doğru tanıtımı
açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekilerek seminerlere katılan personel ile yerel basın
mensuplarına katılım belgesi verildi.

Yorumlar

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.