Adana Valisi Mustafa Yavuz, Seyhan ilçesine bağlı mahalleler de görev yapan
muhtarla bir araya geldi.
Çukurova Kalkınma Ajansında düzenlenen toplantıya; Büyükşehir Belediye Başkan
Vekili Güngör Geçer, Vali Yardımcısı Emin Sait Karahaliloğlu, Seyhan Kaymakamı
Ekrem İnci, Seyhan Belediye Başkan Vekili Hasibe Akkan, kamu kurum ve
kuruluşlarının temsilcileri, muhtarlar katıldı.
Toplantıda konuşma gerçekleştiren Vali Mustafa Yavuz; Adana’nın sadece kendi
nüfusuna değil, dışarıdan gelen nüfusa da hizmet sunan bir merkez şehir olduğuna
dikkat çekerek, kamu hizmetlerinin değerlendirilmesinde bu hareketliliğin dikkate
alınması gerektiğini ifade etti. Sabah ve akşam saatlerinde trafik akışının yön
değiştirmesinin dahi bu yoğunluğu açık şekilde gösterdiğini belirten Vali Mustafa
Yavuz, ilin merkezi konumunun hizmet planlamasında önemli bir parametre olduğunu
vurguladı.
Muhtarlarımızın yerel yönetim içindeki önemine değinen Vali Mustafa Yavuz;
Adana’da 831, Seyhan’da ise 96 mahalle bulunduğunu hatırlatarak muhtarların
mahallelerin her türlü ihtiyacını en yakından takip eden temel aktörler olduğunu ifade
etti. Muhtarların mahallelerde olup biten her konuda en doğru bilgiye sahip olduğunu
belirten Vali Mustafa Yavuz, “Bir mahallede huzur mu var, sorun mu var; düğününden
cenazesine kadar her anın en yakın şahidi muhtarlarımızdır.” sözleriyle muhtarların
toplumsal rolünü vurguladı.
Muhtarların vatandaşla devlet arasında güçlü bir köprü olduğunu ifade eden Vali
Mustafa Yavuz; sahadaki ihtiyaçların hızlı şekilde karşılanabilmesi için muhtarlarla
sürekli iletişim halinde olunmasının önemine dikkat çekti. Bu kapsamda mahalle
ziyaretlerinin artırılacağını belirten Vali Mustafa Yavuz, hem yerinde incelemeler
yapılacağını hem de vatandaşlarla doğrudan temas kurulacağını söyledi.
Amaçlarının Adanalı hemşehrilerimizin huzur, güven ve refah içinde yaşamalarını
sağlamak olduğunu vurgulayan Vali Mustafa Yavuz; “Muhtarlarımıza kapımız daima
açık. Sizler, daima kurum ve kuruluşlardaki temsilcilerimizle iletişim halinde
olmalısınız. Ancak bu şekilde mahallelerimizdeki kamu hizmetleri sağlıklı bir şekilde
gerçekleştirilir.” diyerek muhtarların vereceği desteğin önemine değindi.
Toplantının amacının dinlemek ve birlikte değerlendirmek olduğunu ifade eden Vali
Mustafa Yavuz; kamu kurumları, belediyeler ve muhtarlar arasındaki koordinasyonun
güçlendirilerek çalışmaların daha etkin şekilde sürdürüleceğini belirtti.
Toplantı; talep, görüş ve önerilerin değerlendirilmesiyle sürdü.
